Компания "Шина-ДВ" - Продажа автошин в Хабаровске на avtoshina-dv.ru! Печать E-mail

 

 

In 1890, a young engineer, Chald Kingston Welch, proposed separating the inner tube from the tire, inserting wire rings into the edges of the tire, and planting it for dinner, which later received a recess in the center. At the same time, the Englishman Bartlett and the Frenchman Didier invented quite acceptable methods for mounting and dismounting tires. All this determined the possibility of using a pneumatic tire on a car. The first to use pneumatic tires on automobiles were the Frenchmen André and Edouard Michelin, who already had sufficient experience in the production of bicycle tires. They announced that they would have pneumatic tires ready for the 1895 Paris-Bordeaux race and kept their promise. Despite numerous punctures, the car covered a distance of 1200 km and reached the finish line under its own power, among other nine. In England, in 1896, the Lanchester car was equipped with Dunlop tires. With the installation of pneumatic tires, the smoothness of the ride and the cross-country ability of cars have significantly improved, although the first tires were unreliable and not adapted for quick installation. In the future, the main inventions in the field of pneumatic tires were primarily associated with increasing their reliability and durability, as well as facilitating mounting and dismantling. It took many years of gradual improvement in the design of the pneumatic tire and the methods of its manufacture before it completely replaced the molded rubber tire. More and more reliable and durable materials began to be used, a cord appeared in tires - a particularly strong layer of elastic textile threads. In the first quarter of the last century, designs of quick-release wheel fastenings to hubs with several bolts began to be increasingly used. which made it possible to change tires along with the wheel within a few minutes. All these improvements have led to the widespread use of pneumatic tires in automobiles and the rapid development of the tire industry

b39b83fc

Общая информация по автомобилям Nissan Перед покупкой нового автомобиля данного бренда, практически любой человек, задается справедливым вопросом: «Где производят Ниссан для России?» А действительно, покупка машины для нашего потребителя весьма значительный шаг, который требует тщательной подготовки и сбора всей информации. Прежде всего, следует знать, что заводов изготавливают технику Ниссан во всем мире всего 8, а в России находится 2 из них. Но обо всем по порядку.

В 1969 году появился на рынке динамичный заднеприводный автомобиль Datsun 240Z с независимой подвеской, передними дисковыми тормозами и 6-ти цилиндровым двигателем, признанный самым продаваемым спортивным автомобилем в мире в 70-х гг. 500000 автомобилей Datsun 240Z было продано менее чем за 10 лет. Год за годом увеличивались объемы продаж и к 1969 году совокупные экспортные поставки достигли 1000000 автомобилей. В начале 1970 года Lambda 4S-5 совершила успешный запуск первого японского спутника OSHIMI. В те годы Nissan занимался развитием и производством ракетных двигателей и установок для запуска. В том же году компания начала расширять производственную сферу, занявшись также и производством двигателей для кораблестроительной отрасли.