Компания "Шина-ДВ" - Продажа автошин в Хабаровске на avtoshina-dv.ru! Печать E-mail

 

 

Recognized by buyers in Japan, the Datsun brand has become synonymous with high quality small cars. The motorization process continued its victorious march in the Japanese market, and in August 1958, Nissan rolled out the high-end Datsun Bluebird car, created for personal use. At that time, domestic cars were considered less practical than imported ones, as they required more effort from the driver when braking. One notable feature of the Bluebird was the introduction of power-assisted front brakes for the first time by Japanese manufacturers, which allowed even fragile women to brake with a light pedal stroke. The first generation Bluebird embodied the features of a reliable, attractive and durable car.

b39b83fc

В 1966 году автомобиль Nissan Prince R380 занял 3-е место в японском ралли «Grand Prix», конкурируя с легендарным Porsche 906. И в этом же году Nissan Bluebird одержал победу в своем классе в ХIV Safari Rally. Впервые победу одержал японский автомобиль. В 1967 году для японской императорской семьи был разработан первый лимузин Prince Royal с двигателем V8 объемом 6373 см3; длина автомобиля составляла 6,155 мм, ширина - 2,100 мм и высота - 1,770 мм. В январе 1968 года штаб-квартира компании переехала в новое здание в районе Ginza м Токио. В том же году был выпущен на рынок новый автомобиль Fairlady 2000, который помог компании Nissan завоевать огромную популярность на международном рынке.

1966 übernahm Nissan Prince Motor Co., Ltd. und brachte Nissans Produktpalette mit den neuen Modellen Skyline und Gloria. Als Vorbote der Ära der Hochgeschwindigkeitsautos war der Gloria mit einem der stärksten Motoren seiner Zeit ausgestattet. Das Auto bot auch einen hervorragenden Fahrkomfort. 1966 belegte der Nissan Prince R380 den 3. Platz bei der Grand-Prix-Rallye von Japan und konkurrierte mit dem legendären Porsche 906. Und im selben Jahr gewann der Nissan Bluebird seine Klasse bei der XIV Safari Rallye. Erstmals gewann ein japanisches Auto. 1967 wurde die erste Prince-Royal-Limousine mit einem 6373-cm3-V8-Motor für das japanische Kaiserhaus entwickelt; Das Auto war 6.155 mm lang, 2.100 mm breit und 1.770 mm hoch.